Marketing voor zakelijke dienstverleners

Informatie

Marketing is een belangrijk middel waarmee u de groei van uw organisatie kunt verbeteren. Een middel waar niet alleen de marketingafdeling een rol in heeft, maar eigenlijk elke medewerker aan bij kan dragen. Voor zakelijke dienstverleners geldt een andere marketingstrategie dan voor andere typen organisaties. In deze cursus toont drs. O. Groenendijk aan de hand van de groeiformule welke kansen er voor u bestaan om met een duidelijke missie de juiste klant te vinden en te behouden. Hij legt uit hoe u een sterk merk kunt bouwen en uw diensten kunt ontwikkelen. Tot slot doorloopt hij met u de client journey.

Deze cursus is geactualiseerd in mei 2021.

Preview

Leerdoelen

Na het volgen van deze cursus:

  • kent u het belang van marketing voor de groei van uw organisatie
  • kunt u bepalen op welke missie u uw organisatie wilt richten
  • kunt u een duidelijk klantbeeld bepalen en de echte behoefte van de klant vinden
  • weet u hoe u een sterk merk neerzet
  • weet u hoe u uw diensten kunt verbeteren
  • weet u welke reis de klant doorloopt en hoe u tijdens deze reis het klantcontact kunt verdiepen
  • kunt u de juiste marketingtools inzetten om uw organisatie te laten groeien

Auteur

  • drs. O. Groenendijk

    Met een niet aflatend enthousiasme stort Olav zich al een leven lang op het vermarkten van diensten. Na zijn studie bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam werkte hij geruime tijd in diverse marketingfuncties bij financiële dienstverleners. Met het doorlopen van de Nima C-marketingopleiding en de postdoctorale opleiding Strategische Marketing van Diensten in Groningen koos hij voor een verdere specialisatie in dit vakgebied. Als hoofd marketing bij Deloitte kreeg Olav de kans om zijn visie verder in praktijk te brengen. Na bijna 10 jaar stapte hij over naar een andere zakelijke dienstverlener, ingenieursbureau Sweco. Als directeur marketing en communicatie pakte hij de uitdaging aan om Sweco scherper te positioneren. De ambitie werd echter steeds concreter om zijn specialisme als zelfstandig ondernemer in te zetten. In 2020 maakte hij zijn lang gekoesterde droom waar om een boek te schrijven en startte met ServicesLab. Beiden met als doel om de marktgerichtheid van zakelijke dienstverleners te vergroten.